Veelgestelde vragen
Aankomst
- Waar halen we onze sleutels af als we een bungalow buiten Den Osse hebben gehuurd?
De receptie aan Blankersweg 4a te Brouwershaven is voor alle bungalows het sleuteladres.
- Wat moeten we doen als we denken te laat denk aan te komen bij de receptie?
Als u vooraf reeds denkt dat de openingstijden van de receptie voor u niet haalbaar zijn, dan kunt u ervoor kiezen om een sleutelbox te reserveren. Hiermee kunt u aan de receptie de sleutels van uw bungalow te allen tijde afhalen. Het totale huurbedrag en de borg dienen dan reeds 100% vooraf te zijn voldaan. Informeert u hiernaar bij onze receptie.
Als u pas onderweg naar Zeeland denkt niet binnen openingstijden te kunnen arriveren belt u dan met onze receptie voor verdere mogelijkheden.
- Wat zijn de inchecktijden?
U kunt op de dag van aankomst inchecken vanaf 1500 uur.
De sluitingstijd van de receptie hangt af van de tijd van het jaar:
- Oktober - april : maandag t/m vrijdag tot 17:00 uur
- Oktober - april : zaterdag tot 12:00 uur
- Mei - september : maandag t/m donderdag tot 17:00 uur
- Mei - september : vrijdag tot 17:00 uur
- Mei - september : zaterdag tot 16:00 uur
- Aankomstdag rondom de feestdagen; Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en oud & nieuw tot 19:00 uur
Indien u verwacht niet binnen deze tijden uw sleutel af te kunnen halen, reserveert u dan vooraf een sleutelbox via onze receptie. U kunt zo te allen tijde de sleutel van de woning verkrijgen. De huur en de borg dient vooraf te zijn overgemaakt.
Betaling
- Wanneer betalen we de huursom?
Als u bij ons een bungalow boekt, ontvangt u per mail een huurovereenkomst.
De betalingen gaan in twee stappen:- 2 weken na ontvangst van de huurovereenkomst betaalt u 50% van de totale som
- 4 weken voor aankomst betaalt u de overige 50% en de te betalen borg
Het kan ook gebeuren dat u op het laatste moment besluit een huisje te huren. U maakt nu de gehele huur over in één keer. En als dit niet meer haalbaar is (het geld moet op onze rekening staan voordat u arriveert), kunt u bij aankomst het gehele bedrag plus borg pinnen.
- Waarom betaalt u een borg en hoe wordt dit terugbetaald en wanneer?
Alle woningen die worden verhuurd zijn in particulier eigendom van mensen die trots zijn op hun woning. Om er zeker van te zijn dat u netjes omgaat met de spullen in de woning, betaalt u een borg voordat u de woning betrekt. Als blijkt dat de woning netjes wordt achtergelaten conform de voorwaarden, en u de sleutels weer retourbrengt, ontvangt u de borg netjes direct retour bij vertrek of binnen 10 dagen na vertrek indien u buiten de receptietijden weer naar huis gaat.
- Wat is het IBAN nummer van Zeeland Vakantiewoningen?
Rabobank Oosterschelde
IBAN: NL16RABO0357842952
BIC: RABONL2UGladbacher Bank
IBAN: DE34310601810047115019
BIC: GENODED1GBMten name van Zeeland Vakantiewoningen
- Hoe kunnen we een nog openstaand bedrag betalen aan de receptie?
U kunt bij ons pinnen aan de receptie. Ook kunt u contant betalen, we prefereren echter pinbetaling.
Er is geen mogelijkheid om met een creditcard te betalen.- Wanneer moeten we de huur van onze bungalow betalen?
Bij uw reservering betaalt u 50% van de huursom, dit dient binnen 14 dagen na uw boekdatum te gebeuren. Het restant betaalt u uiterlijk 4 weken voor aankomst.
Contact
- Welke openingstijden heeft Zeeland Vakantiewoningen?
Openingstijden
Maandag : 8:30 -17:00 uur
Dinsdag : 8:30 -17:00 uur
Woensdag : 8:30 -17:00 uur
Donderdag : 8:30 -17:00 uur
Vrijdag : 8:30 -17:00 uur
Zaterdag : 9:00 -16:00 uur (van november tot en met april van 9:00 tot 12:00 uur)
Zondag : Gesloten- Wat is het telefoonnummer van Zeeland Vakantiewoningen?
Ons telefoonnummer is 0031-111692500. U kunt onze receptie bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 830 uur en 1700 uur. Ook op zaterdag kunt u ons bereiken van 900 tot 1600 uur. In noodgevallen zijn we buiten kantoortijden bereikbaar op hetzelfde telefoonnummer.
Overige
- Is er een zwembad in de buurt van de bungalow?
Er is een overdekt zwembad op het park Port Greve, de entree is tegen toegang. Kaartjes hiervoor zijn met korting te koop aan onze receptie. Het zwembad is voor een ieder toegankelijk.
- Kunnen we de hond ergens uitlaten?
Op diverse plekken op Schouwen Duiveland treft u hondenuitlaatroutes aan. In Den Osse bijvoorbeeld bevindt zich een route rondom het park Port Greve. Ook kunt u uw hond meenemen naar de stranden, let er wel op dat de hond overdag in het seizoen aan de lijn blijft op het strand.
In alle parken geldt dat de honden aangelijnd dienen te zijn, dit om niet het vakantiegeluk van andere gasten te bederven.
- Kunnen we fietsen huren bij de receptie?
Bij onze receptie kunt u een fiets huren voor tijdens uw verblijf. Dit geldt ook als u geen bungalow hebt gehuurd maar verblijft op een van de campings of bungalowparken in de omgeving.
U kunt uw fiets reserveren als u hier klikt.
Reservering
- Hoe zit het met de schoonmaak van de bungalow?
Na uw vertrek wordt de woning door ons schoongemaakt. Wel zo makkelijk.
U dient de woning bezemschoon op te leveren. Bij uw aankomst ontvangt u verdere informatie over wat wij verwachten van u bij de oplevering van de woning.- Kunnen we handdoeken, kinderbedden of keukendoeken reserveren?
U kunt zelf online eventuele artikelen voor tijdens uw verblijf bestellen. Logt u in op uw eigen reserveringspagina die u hebt ontvangen bij de reservering.
- Vanaf welke leeftijd mogen we een bungalow reserveren?
Jongeren vanaf 18 jaar mogen een woning huren in Den Osse. Zij moeten zich bij aankomst legitimeren. Er wordt een borg gerekend van 100 euro per persoon. Natuurlijk gelden voor jongeren dezelfde parkregels als voor families!
De vakantiehuizen in Renesse worden alleen aan gezinnen/families verhuurdDe groepsaccommodatie is niet te boeken voor groepen onder de 30 jaar. Te denken valt hier aan studentenverenigingen, vriendenclubs zonder kinderen, sportverenigingen en gelijksoortige gezelschappen.
- Hoe kunnen we een gemaakte reservering annuleren?
U kunt een gemaakte reservering schriftelijk per mail of post annuleren. De algemene voorwaarden van Hiswa Recron zijn dan van toepassing, u hebt deze ontvangen bij uw reservering. Mocht u een kopie van deze voorwaarden willen dan helpen wij u graag aan onze receptie.
- Kunnen we een reeds gemaakte reservering omboeken naar een andere periode?
Een reeds gemaakte reservering kunt u tot 14 dagen na reservering aanpassen. Daarna is het wijzigen van een reservering helaas niet mogelijk.
- Kunnen we een annuleringsverzekering afsluiten?
U kunt direct bij de reservering een annuleringsverzekering afsluiten. Wel zo handig en altijd aan te raden.
- Inschatting kosten voor gas en stroom in een bungalow?
Als u verblijft in een bungalow tussen 1 november en 1 mei dan betaalt u gas en stroom naar verbruik. Uw kosten zijn moeilijk in te schatten omdat het weer en de door u gekozen temperatuur in de bungalow een grote rol speelt. U kunt deze zelf instellen met de thermostaat.
Maar een redelijke inschatting is: per dag zijn de kosten voor gas en stroom tussen de 10 en 25 euro, dit afhankelijk van de grootte van de bungalow, het aantal personen dat mee is en de buitentemperatuur. Let op: u betaalt voor uw eigen woning een vast bedrag per maand, waarbij achteraf het daadwerkelijk verbruik in rekening wordt gebracht. In het geval van een reservering van een bungalow betaalt u het daadwerkelijke verbruik aan de hand van de meters.- Inschatting kosten voor gas en stroom in de groepsaccommodatie?
Als u verblijft in groepsaccommodatie Den Osse dan betaalt u het gehele jaar gas en stroom naar verbruik. Uw kosten zijn moeilijk in te schatten omdat het weer en de door u gekozen temperatuur in de accommodatie een grote rol speelt.
Maar een redelijke inschatting is: per dag zijn de kosten voor gas en stroom tussen de 30 en 50 euro.- Welk beddengoed moeten we meenemen?
U heeft per persoon nodig:
- Een kussensloop
- Een matrashoes
- Een dekbedovertrek
In iedere bungalow staan of eenpersoons of tweepersoons bedden. De matrassen zijn echter (bijna) altijd eenpersoons.
De dekbedden zijn ook eenpersoons dekbedden.Voor het gemak kunt u de lakenpakketten ook bestellen in uw online omgeving of aan de receptie, lekker makkelijk.
- Wie betaalt er toeristenbelasting en waarom?
Alle gasten, ongeacht de leeftijd, betalen toeristenbelasting. Dit is een door de gemeente vastgesteld bedrag per persoon per overnachting.
Met de inkomsten uit de toeristenbelasting wordt de kwaliteit van diverse voorzieningen voor u als gast en onze inwoners op peil gehouden.- Kunnen we online de reservering inzien?
Als gast ontvangt u bij een reservering een optie om uw reservering in te zien en te beheren. U kunt indien mogelijk de reservering aanpassen en eventueel extra artikelen bestellen zoals lakens of handdoeken.
- Hoe kunnen we een bungalow reserveren?
U kunt op verschillende manieren een boeking maken:
- maak uw boeking online op deze website
- bel ons op 0031 - (0)111 - 692500
- stuur ons een emailbericht op info@zeelandvakantiewoningen.nl
- Mag onze huisdier mee op vakantie?
Ja, uw huisdier mag mee op vakantie. Er zijn vakantiewoningen waar huisdieren zijn toegestaan. U mag maximaal 2 huisdieren meenemen. Rondom Den Osse is een hondenuitlaatroute. Deze route treft u aan op de plattegrond die u bij uw aankomst ontvangt.
Dit zijn de algemene regels die gelden:- Uw huisdier moet op de parken aangelijnd zijn
- Uw huisdier mag niet op de banken en op de bedden
- De behoeften van uw huisdier worden te allen tijde opgeruimd
- Betalen we extra kosten voor gas, stroom en water?
Dit ligt aan de periode waarin u komt. Water is sowieso gratis.
Komt u tussen 1 mei en 1 november, dan is gas en stroom gratis, dit is op basis van fair use. Wij vertrouwen u dat u er op een verstandige manier mee omgaat.
Komt u tussen 1 november en 1 mei dan betaalt u gas en stroom naar wat u verbruikt. Wij nemen de tellerstanden op als u komt en doen hetzelfde als u vertrekt. Zo betaalt u eerlijk voor uw eigen energiekosten. En sparen we met elkaar het milieu.- Hoe kunnen we een reservering maken?
U kunt via onze website eenvoudig een bungalow reserveren. U kunt hier kiezen voor de bungalow die het beste bij u past.
Als u hulp nodig heeft bij het maken van uw reservering dan staan onze medewerkers u graag te woord.
Vakantiewoning
- Mogen we onze aanhanger meenemen?
U kunt te allen tijde uw aanhanger meenemen. Informeer bij onze receptie naar de mogelijkheden om deze veilig te kunnen parkeren.
- Hoe werkt het met openhaard hout voor de openhaard?
Openhaardhout is verkrijgbaar in de diverse supermarkten.
- Is er een barbecue bij de bungalow?
De bungalows hebben helaas geen eigen barbecue. Het is uiteraard wel toegestaan om er een mee te brengen en lekker te barbecueën.
- Wanneer is de slagboom geopend?
De slagboom is 24 uur per dag geopend.
- Waar kunnen we onze auto parkeren?
Bij de meeste bungalows parkeert u direct voor de deur. Bij een aantal bungalows parkeert u op het parkeerterrein in het park bij de ingang van de straat. U kunt te allen tijde uitladen voor de deur.
- Is er een laadpaal bij de bungalow?
Op alle bungalowparken in Den Osse is er de mogelijkheid om uw elektrische auto op te laden. Er zijn ook bungalows met een eigen laadpaal.
Meer informatie over laadmogelijkheden bij de bungalows in Brouwershaven, Scharendijke en Renesse kunt u krijgen bij onze receptie.
- Is er Wifi in de bungalow?
In bijna alle gevallen is er Wifi in de bungalow, u kunt hier gratis gebruik van maken.
- Welke televisiezenders kunnen we bekijken in de bungalow?
U hebt in alle gevallen in de bungalow de beschikking over de reguliere Nederlandse zenders en drie Duitse zenders.
Bij verschillende bungalows is een satelliet aanwezig waardoor het aantal Duitse zenders minimaal 10 is. Zie hiervoor de huiskenmerken bij de bungalow op onze website of informeert u zich hierover bij onze website.
- Welke faciliteiten vinden we in de bungalow?
U kunt op onze website bij uw accommodatie zien welke voorzieningen en kenmerken uw bungalow heeft. Mocht u specifieke vragen hebben over de aanwezigheid van inventaris of overige vragen dan kunt u contact opnemen met onze receptie. We zijn u graag van dienst.